19.30 uur

19.30 uur

Bevrijdingsconcert in de Gudulakerk
Poster bevrijdingsconcert 2024

We zijn bijzonder blij dat we dit concert kunnen geven in samenwerking met de het jeugdkoor van de Ulftse Nachtegalen  o.l.v. Ben Simmes.

Jeugdkoor Ulftse Nachtegalen

Voor de leden van het Jeugdkoor van de Ulftse Nachtegalen is zingen hun passie. Ze gaan voornamelijk voor uitdagend klassiek repertoire en worden met uiterste precisie muzikaal geleid door hun bevlogen dirigent Ben Simmes. De lat ligt hoog. Bij concerten ontroeren ze met hun meerstemmige klassieke liederen en indrukwekkende modernere werken, a capella gezongen of door Ben Simmes begeleid op de vleugel. Hun kracht ligt in de harmonie, de verfijnde dynamiek en de zuiverheid.
Graag gaat het koor elke twee jaar naar het Europees Festival voor de Jeugd in Neerpelt (België), waar het in de hoogste categorie uitkomt.

26 oktober
17.00 uur
Herfstconcert in de Gudulakerk, samen met het mannenkoor uit Münster. Ieder koor heeft een eigen repertoire, maar we zingen ook een aantal nummers met beide koren gezamenlijk.

9 november
17.00 uur
Herfstconcert in de Mutterhauskirche in Münster (Dtsl).  Het is hetzelfde concert als op 26 oktober.